140 εκδηλώσεις θεάτρου, μουσικής, χορού, εικαστικών- performance, μουσικού θεάτρου και παραστάσεων/ δράσεων για παιδιά και εφήβους - 70 παραγωγές - 66 αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία - 12 περιφέρειες
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 25-31Ιουλίου
Πληροφορίες και προκρατήσεις: https://digitalculture.gov.gr/
Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν στο κοινό.
— Ο γιατρός Ινεότης | 25 & 26 Ιουλίου • Αρχαιολογικός χώρος Ιεράς Μονής Κοιμήσεως Θεοτόκου, Δεσκάτη
Με αφορμή τη Μικρασιατική Καταστροφή, η παράσταση ασχολείται με το αινιγματικό κείμενο του Γιώργου Χειμωνά «Ο γιατρός Ινεότης».
Η περιπλάνηση και η Ιστορία των μαζών, η Ιστορία του γένους, το γένος των ανθρώπων και το τέλος τους για να αναγεννηθεί μοιραία το καινούριο, είναι η ουσία της Μικρασιατικής Καταστροφής και ο κοινός τόπος με το κείμενο του Γιώργου Χειμωνά. Ο Χειμωνάς γράφει αφηγήσεις που διακόπτονται όπως τα όνειρα και το ονειρικό στοιχείο της Ιεράς Μονής Κοιμήσεως Θεοτόκου Δεσκάτης Γρεβενών είναι το ταρκοφσκικό σκηνικό που ταιριάζει στην ποιητική γραφή του κειμένου.
Η μη ρεαλιστική εκφορά του λόγου, η εικόνα, η μουσική, καθώς και το τραγούδι, είναι τα στοιχεία που συνθέτουν την παράσταση.
Συντελεστές
Κείμενο: Γιώργος Χειμωνάς
Σύλληψη, δραματουργική επεξεργασία, σκηνοθεσία: Κώστας Κουτσολέλος, Δώρα Στυλιανέση
Μουσική: Παναγιώτης Καλαντζόπουλος
Διαμόρφωση σκηνικού χώρου, κοστούμια: Ελένη Στρούλια
Ηχητική εγκατάσταση: Παναγιώτης Καλαντζόπουλος
Ερμηνεύουν: Παναγιώτης Καλαντζόπουλος, Κώστας Κουτσολέλος, Δώρα Στυλιανέση
ΑΜΚΕ: ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΣΚΗΣΗ
***************************
— Η μικρή Ασία | 26 & 27 Ιουλίου • Αρχαιολογικός χώρος Κορίνθου
Στο καινούριο έργο του Ανδρέα Φλουράκη, η σύνδεση των σημερινών νέων με την καταστροφή της Σμύρνης το 1922 γίνεται μέσα από τη ζωοφιλία, τον έρωτα, τη γαστρονομία ή τις οικογενειακές αναμνήσεις. Ακόμα και τα animation φέρνουν στην επιφάνεια πλευρές της Ιστορίας που είναι γραμμένες με μικρά γράμματα, όπως η διάσωση Ελλήνων από το ιαπωνικό πλοίο ΤοκέιΜαρού.
Ενώ τα συμμαχικά πλοία παρακολουθούσαν από απόσταση την καταστροφή της Σμύρνης και τους Έλληνες να πνίγονται στις ακτές της Ιωνίας, ο καπετάνιος του ΤοκέιΜαρού ρίχνει στη θάλασσα τα εμπορεύματά του για να χωρέσει στο πλοίο όσο περισσότερους ανθρώπους γίνεται, να τους μεταφέρει σώους στο λιμάνι του Πειραιά.
Στη Μικρή Ασία, το παράξενο ταξίδι του ΤοκέιΜαρού μετατρέπεται σε μια ιστορία μυστηρίου και ιαπωνικής ομορφιάς.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: ΡουμπίνηΜοσχοχωρίτη
Δραματουργική επεξεργασία, βοηθός σκηνοθέτη:Αντωνέλλα Τσιμπλή
Πρωτότυπη μουσική: Κώστας Νικολόπουλος
Επιμέλεια Κίνησης: Ματίνα Κωστιάνη
Σκηνικά, κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Εικαστική σύμβουλος: Μυρτώ Σταματέλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Τάσος Παλαιορούτας
Φωτογραφίες, τρέιλερ: Πέτρος Μακρής
Αφίσα: Χριστίνα Χριστοφή
Ερμηνεύουν: Ελένη Στεργίου, Κωνσταντίνος Ελματζιόγλου, Στέφανος Παπατρέχας
Συμμετέχουνκαι οι μαθητές λυκείου: Ελένη Βαμπούλα, Χρήστος Κολιοθωμάς, Λήδα Τόγια, Αντιγόνη Φλουράκη
ΑΜΚΕ:Θεατρική ομάδα anima
***************************
— Ιστορίες από το Γαχουτάν: Ίδια έχουμε μαμά | 27 & 28 Ιουλίου • Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής Κοζάνης
Μια θεατρική παράσταση που βασίζεται στο –διασκευασμένο για τους σκοπούς της παράστασης– παραμύθι της Στέλλας Μιχαηλίδου Ιστορίες από το Γατουχάν: Ίδια έχουμε μαμά (εκδ. Καλειδοσκόπιο, 2021).
Η παράσταση φωτίζει μέσα από τα μάτια των παιδιών, με έναν πολύ ουσιαστικό, τρυφερό και ταυτόχρονα παιγνιώδη τρόπο, πλευρές του προσφυγικού θέματος. Εκεί όπου οι ενήλικες γάτες βλέπουν μόνο προβλήματα, οι μικρές αναγνωρίζουν πλούτο και μοναδικά δώρα. Μια ιστορία που ενώνει το χθες με το σήμερα, εστιάζοντας στο θέμα της υποδοχής των προσφύγων, των πραγματικών προβλημάτων, των προκαταλήψεων που υπάρχουν, αλλά και στην αξία καθώς και την πολυτιμότητα του μοναδικού Άλλου.
Οι ήρωες από παραμύθια Ανατολής και Δύσης διατρέχουν σαν φωτεινός ιστός το έργο, ενώνοντας όλο τον κόσμο, ανεξάρτητα από εθνικές, πολιτιστικές, φυλετικές, θρησκευτικές και κάθε είδους διαφορές.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: KoldoVio
Συγγραφέας, διασκευή κειμένου: Στέλλα Μιχαηλίδου
Σκηνικά, κούκλες: Μαρία Μανάσηκαι ομάδα Μαρμίτα
Σχεδιασμός θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος: Μάρθα Κατσαρίδου
Μουσική σύνθεση, μουσικός επί σκηνής: Αχιλλέας Μεσάικος
Υπεύθυνος παραγωγής: Γιάννης Γκουντάρας
Ηθοποιοί: Μυρσίνη Καρματζόγλου, Παναγιώτης Γκιζώτης
ΑΜΚΕ:ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΕΡΕΥΝΑΣΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝΤΕΧΝΩΝ (L.R.P.A. – LABORATORY OF RESEARCH OF PERFORMING ARTS)
***************************
— Σμυρνέικο Μινόρε | 28 & 29 Ιουλίου • Αρχαία Ευρωπός
Ένα μουσικό οδοιπορικό, με αφορμή τη συμπλήρωση εκατό χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, με κεντρική ερμηνεύτρια τη Γλυκερία, που έχει καταξιωθεί ως η πιο σημαντική τραγουδίστρια του σμυρναίικου και παραδοσιακού μας τραγουδιού.
Η Γλυκερία και η παρέα της επί σκηνής μάς ταξιδεύουν στα μουσικά μονοπάτια της Ανατολής. Από τη θάλασσα της Σμύρνης έως την Κωνσταντινούπολη και τον Βόσπορο κι από την αγορά της Καππαδοκίας έως τα ελληνικά λιμάνια και την ηπειρωτική χώρα, όπου κατέφθασαν ως πρόσφυγες σπουδαίοι Μικρασιάτες συνθέτες, με τραγούδια όπως: «Από ξένο τόπο», «Τζιβαέρι», «Η Έλλη», «Σμυρνιά», «Ο μεμέτης», «Χαρικλάκι», «Τ’ αποφάσισα», «Αρμενίτσα», «Η Ξαβεριώτισα», «Καροτσέρη τράβα», «Ξεριζωμός», «Κάποια μάνα αναστενάζει», «Η Σμύρνη μάνα καίγεται» κ.ά. Μαζί της ο τραγουδιστής Δημήτρης Κοντογιάννης και πολυμελής ορχήστρα.
Τη μουσική επιμέλεια της παράστασης έχει ο συνθέτης και μαέστρος Στέλιος Φωτιάδης.
Συντελεστές
Τραγούδι: Γλυκερία, Δημήτρης Κοντογιάννης
Ηχογραφημένη αφήγηση: Λεωνίδας Κακούρης
Χορός: Τοπικό χορευτικό συγκρότηµα
Ορχήστρα: Οκταµελής ορχήστρα παραδοσιακών οργάνων
Ηχολήπτης: Νίκος Ρούντος
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Στέλιος Φωτιάδης
Μουσικοί
Μπάσο: Πολύκλειτος Πελέλης
Κρουστά: Πέτρος Πελέλης
Κιθάρα: Κώστας Φωτιάδης
Μπουζούκι: Γιώργος Ρόκας
Βιολί: Μανώλης Κόττορος
Κανονάκι: Σάκης Ξενούδης
Ακορντεόν: DashoKurti
ΑΜΚΕ: ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΕΧΝΗΣ KAI ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 2020
***************************
— Το μαύρο ταξίδι | 29 & 30 Ιουλίου • Αρχαίο Θέατρο Αίγειρας
Το Μαύρο ταξίδι είναι η αληθινή μαρτυρία ενός νεαρού Έλληνα που στρατολογήθηκε για να συμμετάσχει στη Μικρασιατική Εκστρατεία.
Η bijouxdekant μιλά για τις ζωτικές ανάγκες, την πείνα, τη δίψα αλλά και για τη σκληρότητα που φυτεύει ο πόλεμος στις ψυχές όλων των ανθρώπων, ανεξαρτήτως εθνικότητας. Μιλά για τον διωγμό, την προσφυγιά και τη νέα πολιτισμική ταυτότητα του ελλαδικού χώρου. Σε ένα πεδίο μνήμης, σε ένα τοπίο θραυσμάτων, ένας άγνωστος στρατιώτης του Μηχανικού Τάγματος περιγράφει γλαφυρά την πληγή του ξεριζωμού και ξαναγράφει την ιστορία.
Συντροφιά του ένας Άγγελος, ο νεαρός εαυτός του αλλά και οι ανατολίτικοι ήχοι της Μικρασίας από μια κόρη των Αθηνών που τραγουδά στους σμυρναίικους ρυθμούς μιας πολιτισμικά νέας Ελλάδας.
Συντελεστές
Κείμενο: άγνωστος / αληθινή μαρτυρία
Σύλληψη, σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Επεξεργασία κειμένου: Ασημένια Ευθυμίου
Σκηνικά: bijoux de kant
Γραφιστικό υλικό: Αθηνά Καμπούρη
Κοστούμια: Μάριος Ράμμος
Ζωγραφική Μαρία Καράμπελα
Ερμηνεύουν: Θανάσης Δόβρης, Βασίλης Μηλιώνης και η μουσικός Θεοδώρα Αθανασίου
Θερμές ευχαριστίες για την ανασκαφή του κειμένου στον δημοσιογράφο Χρήστο Παρίδη.
ΑΜΚΕ: ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ – BIJOUXDEKANT
******************************
— PrunusArmeniaca / Μια διαχρονική αφήγηση μέσα από εικόνες και ήχους | 29 & 30 Ιουλίου • Αρχαιολογικό Μουσείο Φλώρινας
Διάρκεια έκθεσης: 26/7 – 28/10/2022 (εντός του Αρχαιολογικού Μουσείου Φλώρινας)
Μουσική περφόρμανς: 29/7 και 30/7/2022 (στον περιβάλλοντα χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Φλώρινας)
Δύο διακριτές διακαλλιτεχνικές δράσεις: μια φωτογραφική εγκατάσταση με τίτλο: Συνθέσεις και μια μουσική περφόρμανς με τίτλο Zruits Ι-II, που σημαίνει Διάλογοι.
Οι Συνθέσεις παρουσιάζουν ιστορίες του μεσοπολέμου και ιστορικές στιγμές της αρμενικής κοινότητας μέσα από 150 μοναδικές εικόνες από το φωτογραφικό αρχείο του περιοδικού Αρμενικά υπό την επιμέλεια του Βαγγέλη Ιωακειμίδη.
Τα Zruits Ι-II αποτελούν μια συνεύρεση των οργάνων ντουντούκ με την κλασική κιθάρα, μια συνομιλία παραδοσιακής και σύγχρονης αρμενικής μουσικής των ΒαχάνΓκαλστιάν και του Λευτέρη Χαβουτσά με τη συνδρομή της φωνής της Μαρίας Σπυριδωνίδου.
Συνθέσεις και Διάλογοι που ριζώνουν στον ίδιο τόπο και αναδεικνύουν αφηγήσεις και μνήμες, κόσμους ολόκληρους που αναβιώνουν στον ίσκιο μιας βερικοκιάς, του PrunusArmeniaca – του συμβόλου της Αρμενίας.
Συντελεστές
Φορέας υλοπoίησης: Εργαστήριο Φιλοσοφίας και Φωτογραφίας σε σύμπραξη με τον Σύλλογο «Αζαταμάρντ»
Υπεύθυνοι έργου: Αλεξάνδρα Αθανασιάδου, Βαγγέλης Ιωακειμίδης
Οπτική ταυτότητα, γραφιστικές εφαρμογές: Θωμάς Γκινούδης
Διαχείριση έργου: Σοφία Μικαελιάν
Συνθέσεις (Compositions)
Επιμελητής της φωτογραφικής εγκατάστασης: Βαγγέλης Ιωακειμίδης
Υπεύθυνος έρευνας και συγκρότησης του φωτογραφικού αρχείου: Μάικ Τσιλιγκιριάν
Σύμβουλος:ΑναΐςΚαζαντζιάν
Διάλογοι (Zruits I-II)
Ντουντούκ:ΒαχάνΓκαλστιάν
Κιθάρα: Λευτέρης Χαβουτσάς
Φωνή: Μαρία Σπυριδωνίδου
Σύμβουλος: Τακουή-ΚουήνΜινασιάν
ΑΜΚΕ: Εργαστήριο Φιλοσοφίας και Φωτογραφίας
***************************
— Το σπίτι | 30 & 31 Ιουλίου • Αρχαιολογικό Μουσείο Χίου
Συνεχίζοντας την έρευνά της στις διαγενεακές συμμετοχικές αφηγήσεις, η δημιουργική ομάδα του ΑΠΑΡÄΜΙΛΛΟΝεπικεντρώνεται στη Μικρασιατική Καταστροφή και την ιστορία δύο τόπων που συνδέθηκαν άμεσα με τους πρόσφυγες του 1922. Η Νίκαια, και το νησί της Χίου, ένας από τους βασικότερους πρώτους σταθμούς των εκδιωγμένων.
Βασική δραματουργική αφετηρία αποτελεί η έννοια του οίκου, τόσο ως υλική έκφραση της εδαφικοποίησης των σχέσεων στον χώρο όσο και ως νοητική κατασκευή.Στη σκηνή, λοιπόν, τοποθετείται ένα σπίτι, σκηνικός δείκτης κάθε χαμένης οικίας των προσφύγων και ταυτόχρονα κάθε πρώτης απόπειρας να δημιουργήσουν νέα στέγη.
Η δραματουργία αντλεί μαρτυρίες και αρχειακό υλικό από τις ενώσεις των προσφύγων, σε διάλογο με τις μελωδίες των μαθητών του Μουσικού Σχολείου Χίου, σε μια σκηνική μείξη θεάτρου και μουσικής, που γίνεται η γέφυρα ανάμεσα στους δύο τόπους και στις δύο εποχές.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μπαμπίλης
Δραματουργία: Δημήτρης Μπαμπίλης, Γεωργία Κανελλοπούλου
Συνεργάτης έρευνας: Δήμητρα Λούπη
Σκηνικά, κοστούμια: Δάφνη Αηδόνη
Επιστημονικός σύμβουλος: Βασίλης Λεμονής
Φωτισμοί: Ελένη Χούμου
Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης
Οργάνωση Παραγωγής: Κατερίνα Κούρτη
Ερμηνεύουν: Θανάσης Κριτσάκης, Ειρήνη Κυριακού και μαθητές του Μουσικού Λυκείου Χίου
ΑΜΚΕ: ΕΦΑΜΙΛΛΟΝ
****************************
— Απέναντι| 30 & 31 Ιουλίου • Ναός Απόλλωνα, Καρδίτσα
Μια παράσταση που εκκινεί από το χωροχρονικό πλαίσιο της Μικρασιατικής Καταστροφής. Οι χορωδοί, ως επιβάτιδες μιας βάρκας που πλέει στο Ανατολικό Αιγαίο με προορισμό τις ελληνικές ακτές, αφηγούνται, στη δική τους μουσική γλώσσα η καθεμία, μνήμες από το παρελθόν και τις πατρίδες τους.
Πλούσιες και φτωχές, μικρές και μεγάλες, κόρες και μητέρες, άλλες από την Πόλη κι από τη Σμύρνη, άλλες από την Καππαδοκία, τον Πόντο και τα παράλια, μία μία μοιράζονται γνωστές και άγνωστες πτυχές της καθημερινότητας που αφήνουν πίσω.
Μέσα σε έναν αφαιρετικά φυσικό χώρο και με όχημα τα σώματα και τις φωνές, η βάρκα μετατρέπεται σε μια «κιβωτό» διάσωσης ετερόκλητων μουσικών αναφορών, τις οποίες συνδέει ένα ισχυρό κοινό βίωμα: η οδυνηρή μετακίνηση, ο ξεριζωμός, το ταξίδι για την αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής. Η προσμονή για τον νέο τόπο, για τη νέα πατρίδα, τη δεύτερη ευκαιρία για τη ζωή.
Συντελεστές
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Μαρίνα Σάττι
Σκηνοθεσία, έρευνα, δραματουργία: Γιάννης Παναγόπουλος
Μουσική σύνθεση, μουσική επιμέλεια: Αντώνης Απέργης
Μουσική διδασκαλία, διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα
Χορογραφία, κινησιολογία: Μαρκέλλα Μανωλιάδη, Σταύρος Ικμπάλ
Κοστούμια: Άννα Σάπκα
Σχεδιασμός ήχου, ηχοληψία: Γιάννης Βούλγαρης
Μουσικοί επί σκηνής: Αντώνης Απέργης (κιθάρα), Γιάννης Πουπούλης(κρουστά)
Ερμηνεύουν οι CΗÓRES: Ανθή Ευσταθίου, Δήμητρα Γιακουμάκη, Μαρία Δελαπόρτα, Ειρήνη Ζούτσου, Γεωργία Θεολογίδου, ΤόνιαΛάππα, Αιμιλία Παπαπέτρου, Δανάη Στεργίου, Ελένη Τασοπούλου, Ελένη Χρυσικού
ΑΜΚΕ: WOMO
|
|||||||||
Το αεροδρόμιο
Μια ξανθιά πάει με τον αρραβωνιαστικό της να δουν ένα σπίτι που θέλουν να αγοράσουν. Καθώς μελετούν το σπίτι ο αρραβωνιαστικός λέει στον μεσίτη: – Ωραίο το σπίτι και σε καλή τιμή. Αλλά παρατηρώ ότι βρίσκεται κοντά σε αεροδρόμιο. Δε θα’ χει πολύ θόρυβο; – Θα έχει, αλλά ύστερα από μια βδομάδα θα τον συνηθίσετε και δεν θα έχετε πρόβλημα, του απαντάει ο μεσίτης. Και η ξανθιά λέει αποκρινόμενη και στους δύο: – Αχ να το πάρουμε αγάπη μου και δεν πειράζει, την πρώτη βδομάδα, μένουμε σε ξενοδοχείο! |
|